Czesław Niemen - Czy mnie jeszcze pamiętasz?

Tym razem na frezarkę wpadła polska klasyka, trzeci i ostatni album nagrany przez Czesława Niemena z zespołem Akwarele. Wydany w ramach wznowień najlepszych polskich płyt wydawanych przez Polskie Nagrania, swoją drogą jest to niewątpliwa zaleta obecnego właściciela PN - Warner Music Poland który ożywił ten rynek. Zawartość samej płyty nie jest szczególnym zaskoczeniem, w końcu to płyta która swoją premierę miałą w 1968 roku, natomiast jako jakość dźwięku jest naprawdę dobra, czystość wokalu robi ogromne wrażenie. Ładne wydanie wygląda jak z epoki, cieszy oko porządną okładką i grubą foliową kopertą, sentyment budzi niebieski label dokładnie takie jak przed laty... Sam winyl gruby i ciężki :) Reperatuar płyty układał sam Niemen, który w nietypowy dla siebie sposób umieścił piosenki wydane również na wcześniejszych płytach, sam opisywał je następująco: Brałem pod uwagę raczej moje osobiste do nich przywiązanie, popularność na koncertach we wcześniejszym okresie, no i ich zgodność z moim ówczesnym wizerunkiem estradowym. Pominąłem więc oczywiste samby z samych początków czy utwory cudzej kompozycji, wykonywane z Niebiesko-Czarnymi. Dzięki temu płyta uzyskała – mimo wszystko – walor pewnej spójności, a także stricte autorski charakter.

Album naśladuje okładką pierwsze wydanie z 1968 roku, chociaż sam jest opatrzony serią
Z archiwum polskiego beatu która pierwotnie miała inną okładkę. Oczywiście można potraktować to jako niewąpliwą zaletę wydania przygotowywanego we współpracy z Fundacją im. Czesława Niemena. Odrestaurowaniem nagrań zajęła się sama Eleonora Atalay, córka Czesława Niemena. Remastering z zachowaniem "ducha" i natury oryginalnego brzmienia z lat sześćdziesiątych zrobił reżyser Jacek Gawłowski.

Tekst tytułowej piosenki Czy mnie jeszcze pamiętasz

    Czy mnie jeszcze pamiętasz
    dowód na to mi daj
    czy jak inne dziewczęta
    baju baj, baju baj

    Czy mnie jeszcze pamiętasz
    i może wrócić chcesz tu
    czy jak inne dziewczęta
    zapomniałaś mnie już

    A gdy zechcesz wrócić tu
    wracaj z uśmiechem swym
    choć bym inną kochał już
    będziesz tylko ty

    Czy mnie jeszcze pamiętasz
    i pamiętasz ten dzień
    czy jak inne dziewczęta
    zapomniałaś już mnie


Tracklista

  •     A1 Wiem, Że Nie Wrócisz
  •     A2 Baw Się W Ciuciubabkę
  •     A3 Obok Nas
  •     A4 Nie Wiem Czy To Warto
  •     A5 Przyjdź W Taką Noc
  •     B1 Czy Mnie Jeszcze Pamiętasz?
  •     B2 Pod Papugami
  •     B3 Jeszcze Sen
  •     B4 Stoję W Oknie
  •     B5 Czas Jak Rzeka
  •     B6 Ach, Jakie Oczy

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Jakie są rodzaje płyt winylowych

Winyle w Biedronce (od 27.11.2017)

Wymiana igły w wkładce gramofonowej T4P - poradnik